سيستم قالب بندى ساختمان هاى بتن مسلح با استفاده از ميز پرنده
نوشته شده توسط : آرمین سرداری

سيستم قالب بندى ساختمان هاى بتن مسلح با استفاده از ميز پرنده

 

سرعت و سهولت قالب بندى، يكى از عوامل مهم در بهبود سرعت اجراى سازه هاى بتن مسلح به شمار مى رود. سيستم قالب بندى با استفاده از ميز پرنده، علاوه بر سرعت بخشيدن به قالب بندى، امكان قالب بندى همزمان و موازى را در كل پروژه ايجاد مى نمايد.

در اين سيستم بتنى درجا، قالب بندى ديوارها به صورت معمول و با استفاده از قالب هاى ديوارى انجام مى شود. اما براى قالب بندى سقف، پس از اجراى ديوارها، از ميزهاى پرنده استفاده شده و دال بتن مسلح سقف اجرا خواهد شد. اين ميزها پس از قالب بردارى توسط جرثقيل، از محل بازشوها، از سازه خارج مى شوند.

 

 

سازه هاى حاصل از اين روش اجرايى، از نوع ديوارهاى باربر بتن مسلح بوده و جزء سيستم هاى شناخته شده، و منطبق بر آئين نامه ها و استاندارد ملى يا بين ا لمللى محسوب مى شود. به علاوه سيستم مذكور داراى عملكرد مطلوب لرزه ا‌ى است و مى توان آن را در پهنه هاى مختلف لرزه خيزى كشور اجرا نمود.

با توجه به اين كه اين روش اجرايى مذكور، سيستمى مشابه سيستم تونلى در دو جهت متعامد اصلى ساختمان ايجاد مى نمايد، لذا لازم است به منظور عملكرد بهتر باربرى جانبى، ديوارهاى برشى در هر دو جهت اصلى به ميزان لازم تأمين شود. قطعاً چنين نحوه توزيع ديوارهاى بتن مسلح در پلان سازه، معمارى خاصى را بر سيستم حاكم خواهد نمود. سقف هاى بتن مسلح در اين سيستم نيز مى تواند به صورت دال تخت يا تيرچه و بلوك، طراحى و اجرا گردد.

در اين سيستم، امكان تعبيه و پيش بينى مسيرهاى توزيع تأسيسات مكانيكى و برقى در زمان ميلگردگذارى و پيش از بتن ريزى سازه وجود دارد.

اين روش اجرا، در مركز تحقيقات ساختمان و مسكن مورد ارزيابى قرار گرفته و كاربرد آن بتن آرمه , ,
:: بازدید از این مطلب : 2868

|
امتیاز مطلب : 85
|
تعداد امتیازدهندگان : 23
|
مجموع امتیاز : 23
تاریخ انتشار : 20 خرداد 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: